وبلاگ شخصی آتنا غفاری

کال سنتر فروش بلیط هواپیما

وبلاگ شخصی آتنا غفاری

کال سنتر فروش بلیط هواپیما

  • ۰
  • ۰

بلیط هواپیما تخفیف دار را چطوری می توانیم پیدا کنیم؟

این سوال هم یکی از رایج ترین سوالاتی هست که همیشه دوستان و آشنایان از من میپرسند. تخفیف های بلیط هواپیما اکثرا از طرف شرکت های چارترکننده ارائه میشه و معمولا من خیلی کم مشاهده کردم که ایرلاین ها هم برای بلیط مستقیم تخفیف ارائه بدن. اما با این وجود تحت شرایط خاصی می تونید بلیط رو با تخفیف خریداری کنید که تا آخر مقاله من توضیح دادم.

کد تخفیف بلیط هواپیما از کجا پیدا کنیم؟

تقریبا یک سالی هست که بحث کد تخفیف رو زیاد میشنوم. داخل تلگرام، اینستاگرام و ... پر شده از کدهای جشنواره های مختلف با کدهای تخفیف مختلف. بازار گردشگری و خرید بلیط هواپیما هم از این داستان مستثنی نبوده. معمولا اکثر وب سایت های خرید اینترنتی بلیط هواپیما، در اولین خرید به مسافر کد تخفیف میدن. مثلا من حدودا 3 ماهه پیش از سایت رسپینا بلیط خریداری کردم و یک کد تخفیف بهم داد (مبلغ شو دقیقا خاطرم نیست). اسنپ هم از اونجائی که من همیشه مشتری پر و پا قرصش در سفرهای بین شهری بودم، برای سفرهای هوایی بیرون شهری هم بهم کد تخفیف خرید بلیط هواپیما داده. یکی از دوستانم هم که از سایت فلای تودی زیاد خرید انجام میداد، کد تخفیف بلیط هواپیما ازشون دریافت کرده بود. بنابراین با خرید اینترنتی بلیط از طرف اکثر سایت های برند، می تونید کد تخفیف رو براحتی دریافت کنید.

چه مسافرانی شامل تخفیف بلیط هواپیما می شوند؟

جدا از کدهای تخفیف که شامل تمامی مسافران میشه، بعضی از مسافران هستند که بنا به دلایل خاصی می تونن بلیط هواپیما رو حتی در بعضی موارد تا 80 درصد ارزان تر خریداری کنند که این مسافران عبارتند از:

خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران

اگر شما هم شامل جزئی از خانواده شهدا هستید و یا اینکه جانباز یا ایثارگر می باشید، می تونید بلیط هواپیما تا ۸۰ درصد تخفیف خریداری کنید. البته میزان تخفیف بستگی به شرایط و تصمیم ایرلاین متغیر خواهد بود. برای این کار کافیه به همراه مدارک کامل (کارت شناسایی و کارت ایثارگری) به دفتر مرکزی شرکت های هواپیمایی مراجعه کنید. در حال حاضر 3 ایرلاین ماهان، ایران ایر و آسمان این تخفیف رو به مسافران ارائه میدن. آدرس دفتر هم بصورت زیر هست:

هواپیمایی ماهان: تهران، بزرگراه جناح ، خیابان آزادگان (روبروی مترو صادقیه) ، شماره 21 ، برج ماهان

هواپیمایی آسمان: تهران ، کیلومتر ۲ جاده مخصوص کرج ، هواپیمایی آسمان

هواپیمایی ایران ایر: تهران، بلوار فرودگاه، ادارات مرکزی هما

کودکان و نوزادان

این دسته از مسافران هم شامل تخفیف بلیط هواپیما خواهند بود. منظور از کودکان، مسافران 2 تا 12 سال و نوزادان زیر 2 سال خواهند بود. برای نوزدان که مشخصا صندلی اضافه ای اشغال نمی کنند و پذیرایی و خدمات پرواز هم شامل حال اون ها نمیشه، بلیط معادل 10 درصد بلیط بزرگسال محاسبه میشه. در مورد کودکان هم 2 حالت پیش میاد:

- اگر بلیط چارتر باشه که تخفیف ندارند و بلیط اونا با بلیط بزرگسال قیمت یکسانی دارد.

- اگر بلیط سیستمی باشه، نرخ child معمولا تا 80 درصد هم تخفیف داره. میزان دقیق تخفیف برای هر ایرلاین متفاوت هست.

پرستاران و کادر درمان

طرح جدیدی که از بعد از شیوع کرونا شروع شده، تخفیف بلیط هواپیما برای پرستاران و کادر درمان هست. هواپیمایی وارش هم مسئولیت اجرای این طرح رو بر عهده داره و طی اون به پرستاران، 20 درصد تخفیف ارائه میده. برای این منظور هم می بایست با کارت شناسایی معتبر نظام پرستاری به نمایندگی مرکزی فروش این ایرلاین مراجعه کنید. البته این طرح یک بازه زمانی بخصوص اجرا شد و الان دقیقا نمی دونم هنوز هم اجرا میشه یا خیر.

تخفیف های عجیب و غریب بلیط های هواپیما چارتری

در این 13 سال که من به عنوان کارمند فروش بلیط هواپیما در شرکت های مختلف مشغول بکار بودم، اتفاقات عجیب و غریب زیادی رو مشاهده کردم. تخفیف های لحظه آخری شرکت های چارترکننده هم از همین دست اتفاقات هست که منو بعضا دچار بحران معنا میکرد 😊

عجیب ترین اون مربوط به تابستان 98 میشد که بلیط های چارتر کیش 18 مرداد از طرف یکی از شرکت های چارترکننده با 70 درصد تخفیف استثنایی ارائه شد. یکی دیگر از شرکت های چارترکننده رقیب، در پی این اقدام بلیط های همین مسیر و همین تاریخ رو از ایرلاین دیگری با 85 درصد تخفیف ارائه داد. شرکت چارترکننده اول هم برای اینکه امتیاز بازی رو از دست نده طی یک اقدام جنجالی و کاملا باورنکردی بلیط ظرفیت باقی مونده رو بصورت راایگااان!!!!! بفروش رسوند. به همین خاطر هم من همیشه به همه توصیه کردم بازه های زمانی خلوت سال، قیمت بلیت های چارتر رو حتما زیرنظر بگیرند.

جمع بندی

تخفیف ها و شرایطی که برای رزرو بلیط های ارزان ارائه میشه ممکنه در طی زمان دست خوش تغییر شود. به همین دلیل توصیه می کنم اگر قصد مراجعه حضوری به هر کدوم از دفاتر ایرلاین های نامبرده شده رو دارید، حتما قبلش تماس بگیرید و در موردش سوال بپرسید. امیدوارم اطلاعاتی که داخل این مقاله گفتم به دردتون خورده باشه.

مقاله بعدی: بلیط چارتر بخریم بهتره یا سیستمی؟

  • ۰۱/۰۵/۰۸
  • آتنا غفاری ایزه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی