وبلاگ شخصی آتنا غفاری

کال سنتر فروش بلیط هواپیما

وبلاگ شخصی آتنا غفاری

کال سنتر فروش بلیط هواپیما

  • ۰
  • ۰

چطور صندلی پرواز را انتخاب کنیم؟

یک سوال پرتکراری که اکثر مسافران موقع رزرو بلیط، چه زمانی که تلفنی بلیط رزرو می کنند و چه زمانی که حضورا به آژانس ها مراجعه می کنند، اینه که چطوری می تونن همراه با خرید بلیط، صندلی شون رو هم انتخاب کنن؟ بعضی از مسافران که سالمند هستن یا بیماری های خاصی دارند تمایل دارند صندلی شون به سرویس بهداشتی نزدیک باشه یا اینکه بعضی دیگه از مسافران از جمله خود من حتما میخوان کنار پنجره بشینن. با من تا آخر مطلب همراه باشید تا بهتون بگم یک ترفند استثنایی برای انتخاب صندلی پرواز رو یاد بدم. برای مشاهده منبع سایت هم می تونید اینجا کلیک کنید.

آیا می توان صندلی پرواز را انتخاب کرد؟

پاسخ این سوال هم خیر است و هم بله. این امکان در سفرهای هوایی وجود ندارد مگر در چندین شرایط خاص و استثنا. حالا ممکنه شما شرایطی داشته باشین که میبایست صندلی تون رو تغییر بدین. اگر به این حالت برخوردید، تکلیف چیست؟

1- مشورت گرفتن از مهماندار هواپیما

بهترین کاری که در این حالت توصیه میشه اینه که از مهماندار هواپیما درخواست کنید کمک تون کنه. در این شرایط چند حالت پیش میاد: کابین هواپیما در قسمت دلخواه شما صندلی خالی داره و اگر شما شرایط فورس داشته باشید، مهماندارها در اکثر مواقع با شما همکاری می کنند تا صندلی تون رو تغییر بدین. مثلا خود من در یکی از سفرهای خودم کنار یک خانم باردار نشسته بودم. ایشون چون میخواستن به سرویس بهداشتی نزدیک باشن و در این قسمت از کابین هم صندلی خالی وجود داشت، مهماندار با ایشون خیلی راحت همکاری کرد وصندلی شون رو تغییر داد. البته این شرایط در صورتی هست که شما واقعا شرایط فورس داشته باشید. در غیراینصورت درخواست شما با احترام رد خواهد شد.

2- عوض کردن صندلی با بقیه مسافران

این حالت خیلی توصیه شده نیست و احتمال اینکه درخواست شما رد بشه هم خیلی زیاده. اما با این حال، درخواست بعضی از مسافران سالمند قابل رد شدن نیست. یعنی گاهی پیش میاد خانمی به خاطر کهولت سن و پا دردی که دارند از مسافر کناری شون درخواست می کنند صندلی ها رو باهم تغییر بدن. من خودم توصیه می کنم در این شرایط اول با یکی از مهمانداران صحبت کنین تا ایشون به جای شما از مسافر دیگر برای تعویض صندلی کمک بگیرن.

چکار کنیم در هواپیما کنار پنجره بنشینیم؟

این قسمت دقیقا همون طرفندی هست که ابتدای مقاله قولش رو دادم. معمولا کسی این کد تقلب رو به شما نمیرسونه اما یک راه حل برای انتخاب صندلی هواپیما وجود داره. شرکت هواپیمایی سپهران تنها ایرلاینی هست که این امکان رو به مسافر میده. برای این کار کافیه وارد وب سایت رسمی ایرلاین سپهران به نشانی هواپیمایی سپهران | رزرو اینترنتی بلیط هواپیما (flysepehran.ir) بشین و مراحل زیر رو گام به گام طی کنید:

از کادر جست و جو، مبدا، مقصد، تاریخ رفت و تعداد و سن هر مسافر رو وارد کنید.

جدول بلیط های سایت که براتون به نمایش دراومد، گزینه دلخواه تون رو انتخاب کنید.

در صفحه بعد و قسمت پایین صفحه، به شما صندلی های خالی نمایش داده میشه و می تونین گزینه دلخواه تون رو انتخاب کنین. حتی صندلی هایی که قبلا خریداری شده هم نمایش داده میشه.

* دقت کنین که انتخاب صندلی با هزینه بیشتر برای شما همراه خواهد بود. اینکه صندلی کجا و داخل کدوم کابین باشه روی هزینه اش تاثیر داره ولی معمولا از 5 هزار تومان تا 35 هزار تومان متغیر هست.

انتخاب صندلی هواپیما

چند تا توصیه کاربردی برای انتخاب صندلی هواپیما

1- صندلی هایی که به قسمت درب های اضطراری هواپیما نزدیک هستند معمولا بهترین صندلی ها شناخته میشن. چون خدائی نکرده اگر مشکلی پیش میاد، می تونین سریع بیرون بپرین و خودتون رو نجات بدین. البته این مشکل رو دارند که دقیقا کنار بال هواپیما هستند و صدای موتور هم اونجا بیشتر هست.

2- توصیه هایی که در این مطلب بررسی شد برای پروازهای داخلی بود. در پروازهای خارجی هم امکان انتخاب صندلی برای کابین های بیزینس کلاس و فرست کلاس (خصوصا برای ایرلاین های لوکسی مثل قطرایرویز و فلای امیریتز) وجود داره.

3- با اینکه ایرلاین سپهران این امکان ویژه رو برای مسافران فراهم کرده تا بتونن صندلی شون رو انتخاب کنند، اما خیلی هم از این بابت خوشحال نباشید. چون متاسفانه این ایرلاین در تمامی مسیرها فعالیت نداره و از این بابت نمی تونین برای تمامی سفرهاتون روش حساب کنین.

امیدوارم اطلاعات این مقاله به دردتون بخوره. حتما برای دوستانتون هم بفرستین که اونا هم استفاده کنند.

مقاله بعدی: بلیط هواپیما تخفیف دار چطوری پیدا کنیم؟

  • ۰۱/۰۵/۰۶
  • آتنا غفاری ایزه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی